学校案内INTRODUCTION
教員紹介
教員紹介
長谷山 康一Kouichi Haseyama
助教

- 職 位
- 助教
- 学 位
- PhD (Languages, Cultures and Literacies)
MA (Teaching English to Young Learners) - 専門分野
- 教育社会言語学・教員養成論
- 研究テーマ
- 幼少期における多文化・多言語的発達、学びと教育
- 主な担当科目
- カナダ保育研究
海外フィールドワークⅠ
- 教育活動
-
University of British Columbia 非常勤講師
Simon Fraser University非常勤講師 - 研究活動
- 日本のアニメなどの、子どものバイリンガル成長における教材としての有効性(対象:英語圏赴任及び移民家庭とその子ども)
- 社会的活動
- メトロバンクーバー地域教育委員会ELL評価研究会所属
- 主要業績
-
- ・Haseyama, K. & Shoecraft, K. (2020). A Review of Current Practices and Atypical Cases in ECE in British Columbia, Canada [Report]. Journal of Tsurukawa College. Vol. 37.
- ・Miya, Y., Chikazawa, Y. & Haseyama, K. (2020). A Radical Point of Teacher Education. Journal of Tsurukawa College. Vol. 37.
- ・Chikazawa, Y., Miya, Y. & Haseyama, K. (2020). Growing as an Educator to Educate: From a Perspective of Vygotskian Sociocultural Theory. Journal of Tsurukawa College. Vol. 37.
- ・Haseyama, K. (2020). Sociocultural Images of Englishes: Reshaping Understanding of Japanese Children’s Favouritism in ‘White People’. Journal of Research on Global Early Childhood Education and Care, Vol. 3.
- ・Haseyama, K. & Takahashi, F. (2019). Critical Content for Teacher Education: Implications from • Cultural Interpretations in Clinical Diagnosis. SFU Educational Review. 12(3) Moore, D. & Haseyama, K. (2019). Explorations urbaines et plurilinguismes. Des enfants photographes dans le métro de Tokyo. In Budach, G., Fialais, V., Ibarrondo, L., Klemmer, U., Leichsering, T., Leroy, M., Stierwald, M., Streb, R. & Weirich, A. (eds). Grenzgänge en zones de contact (Pp. 87-95). Paris: L’Harmattan.
- ・Haseyama, K. (2018). A Reflective Note on Instruction of “English Camp” and “Research Methodology and Project”: Through an Inquiry-based TEAL Approach That Cultivates Learner Motivation and Positive Outcomes in Diverse Academic Specialties. [Special Postsecondary Instruction Report]. Journal of Research on Global Early Childhood Education and Care, Vol. 1. pp11-18